TANSZÉKI LABORATÓRIUM
HALLGATÓI MÉRÉSEK
A mérésekkel kapcsolatos anyagokat célszerű először a TANTÁRGYAK oldalon, az adott tárgy NEPTUN kódjának megfelelő könyvtárban keresni. A pontszámok ellenőrzése, valamint a jegyzőkönyvek és prezentációk feltöltése a POSEIDON felületen történik. Az alább található anyagok archív jelleggel szerepelnek, naprakészségük nem garantált!
2) MÉRÉSEKKEL KAPCSOLATOS LETÖLTHETŐ ANYAGOK
Dokumetum |
HTM |
PDF |
Mérés minimumkérdések |
|
|
Méréselőkészítő óra vázlata |
|
|
Mérési jegyzőkönyv formai és tartalmi követelményei |
|
|
Mérési jegyzőkönyv borítólap |
|
|
Hibaszámítási segédlet |
|
|
Átfolyó mérőperem számítási segédelet |
|
|
Digiális nyomásmérő műszer használati útmutató |
|
|
PowerPoint beszámoló előadás minta |
|
|
Más mérések borítólapjai
|
A
LABORBA CSAK A MÉRÉSELÕKÉSZÍTÕ ÓRÁN MEGTARTOTT MUNKA- és TŰZVÉDELMI
OKTATÁSBAN RÉSZESÜLT, ÉS ANNAK TUDOMÁSULVÉTELÉT A NYILATKOZAT ALÁÍRÁSÁVAL IGAZOLÓ HALLGATÓK LÉPHETNEK BE!
Mert szigorúan TILOS például ez! ( VIDEÓ ) :-)
Ja, és "don't try at home" természetesen! |
|
...és ilyen sem lesz a laborban, mivel a laborméréseknél használt közeg minden esetben levegő. Viszont tanulságos videó az impulzustétel témaköréből, hogyan lehet vízzel autóból rakétát csinálni..... :-)
Ezt sem kellene otthon kipróbálni apu munkahelyén titokban! |
4) MÉRÉSI
SEGÉDLETEK (Melyik tárgyhoz? Válasszon!)
Áramlástan (GEÁT-3030, GEÁT-2053, GEÁT-EN01)
Levegõtisztaság-védelem
mérések,
Környezettechnikai mérések
I-II-III.,
Levegõ- és vízvédelem
(Vegyészmérnöki Kar, Biomérnök szak),
Segéd-diagrammok,
táblázatok a=f(Re,b)
átfolyási szám, n=f(T)
kinematikai viszkozitás
|
CÍM
|
|
|
|
NEW!
|
Meas. in Fluid Mechanics
|
|
|
|
|
Áramlástan c. tárgy
mérések egyetemi és fõiskolai hallgatók
r.
|
|
|
|
1.
|
M1. Testre ható ellenálláserő mérése
|
|
|
|
2. |
M2. Szabadsugár vizsgálata |
|
|
|
3.
|
M3. Zárt csatornában elhelyezett hengerre
ható erõ vizsgálata
|
|
|
|
4. |
M4. Testekre ható erő mérése az NPL szélcsatornában |
|
|
|
5.
|
M5. Radiális szabadsugár vizsgálata
|
|
|
|
6. |
- |
- |
- |
- |
7.
|
M7. Könyök-idom áramlástani vizsgálata
|
|
|
|
8. |
M8. Pillangószelep áramlástani vizsgálata |
|
|
|
9.
|
M9. Diffúzorok jellemzõinek meghatározása
|
|
|
|
10. |
M10. Borda-Carnot átmenet és diffúzor vizsgálata |
|
|
|
11.
|
M11. Testek körüli áramlás vizsgálata
|
|
|
|
12. |
M12. Radiális ventilátor vizsgálata |
|
|
|
13.
|
M13. Lapdiffúzor jellemzőinek vizsgálata
|
|
|
|
|
Mérőeszközök |
|
|
|
1. |
Ferdecsöves mikromanométer |
|
|
|
2. |
Görbecsöves mikromanométer |
|
|
|
3. |
Betz-rendszerű manométer |
|
|
|
4. |
Prandtl-cső |
|
|
|
5. |
Digitális kézi nyomásmérő |
|
|
HTM
PDF |
|
|
|
|
|
|
Levegõtisztaság-védelem mérések,
Környezettechnikai mérések I., II. és III.
tárgy mérései
|
|
|
|
1.
|
Zsákos porszűrő vizsgálata
|
Labor /AE ép./
|
|
|
2.
|
Porleválasztás ciklonban
Ezt a mérést a Hidrodinamikai
Rendszerek (volt Vízgépek) Tanszék vette át.
Így az itt letölthetõ mérési segédlet
már csak tájékoztató jellegû,
az ottani ciklon méréshez segédletként
nem használható!
|
Labor /AE ép./
|
|
|
3.
|
Elszívóernyő hatásfokának vizsgálata
|
|
|
|
4.
|
Szivárgási tényezõ meghatározása
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Levegõ- és vízvédelem c. tárgy
mérései (BME Vegyészmérnöki Kar - Kémiai
Techn. Tanszék szervezése, Biomérnök hallgatók részére)
|
|
|
|
1.
|
Porleválasztás ciklonban
|
Labor /AE ép./
|
|
|
2.
|
Szûrõszövet vizsgálata
|
Labor /AE ép./
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Diagrammok, táblázatok, segédletek
|
|
|
|
1.
|
Sarokmegcsapolásos átfolyó mérõperem
"a" átfolyási
számának meghatározásához diagram:
a=f(Re, b)
|
|
|
|
2. |
Kinematikai viszkozitás levegőre és vízre a hőmérséklet függvényében: n=f(T) |
ÚJ! Excel fájl |
|
|
3.
|
Moody-diagram a l csõsúrlódási
tényezõ meghatározására hidraulikailag
sima és érdes csövekre a Reynolds-szám
függvényében, l=f(Re)
|
Megjegyzés:
log(Re) - log (l) tengelyű diagram! Leolvasásnál erre ügyelni!
|
|
|
4. |
ÚJ!
Közeg tulajdonságainak számításához segédlet
(sűrűség, viszkozitás, fajhő, vezetőképesség, diffúziós tényező, hőtágulási tényező, stb.)
|
angolul!
(fluid properties calculator) |
|
ÚJ! |
|
|
|
|
|
|